مجازی سازی دسکتاپ با horizon
نوشته شده توسط : ساحل

Horizon 7 با به کارگیری بهترین‌ امکانات Mobile و Cloud توانسته است دگرگونی ابهت را در VDI یا مجازی‌سازی دسکتاپ ایجاد نموده و مزایایی همچون سادگی، امنیت، سرعت و مقیاس‌پذیری را با کمینه خرج برای کاربران به ارمغان آورد. علاوه بر آن سرعت عملکرد را الی 30 برابر افزایش و در همان سان هزینه‌ها را نسبت به راهکارهای سنتی تا 50% تفریق دیتا است.

VMware Horizon مجازی سازی دسکتاپ

این تکنولوژی به عنوان یک تدبیر Hybrid Cloud واقعی با یک کنسول واحد مدیریتی (single pane of glass)، تمام برنامه‌های کاربردی و دسکتاپ‌های مجازی را به سرعت و سادگی یا از سرویس Cloud یا به صورت On- Premise ارائه و مدیریت می‌نماید.

شرکت مهندسی امن پایه ریزان کارن APK با مطالعه و بررسی دربایستن سازمان ها این فناوری را راهکاری بسیار مناسب برای تفریق خرج های خرید سخت اسباب PC برای کاربران و در ضمن مدیریت هر چه سادتر سیستم عامل های آنها معرفی نموده و این فناوری با کاهش بارکاری مدیران شبکه برای نصب برنامه های کاربردی و در ضمن وصله های امنیتی و … راهکاری بسیار کارساز برای مدیریت یکپارچه کاربران از جانب کمپانی مهندسی APK به سازمان ها رهنمود می گردد. کمپانی APK با تجربیات متعدد در پیاده سازی این تکنولوژی، در پیوسته به تشریح بخشی از قابلیت های بی همتا این فناوری می پردازد.

ارائه دسکتاپ و برنامه کاربردی به عنوان سرویس
دسترسی به این سرویس‌های برنامه‌ کاربردی و دسکتاپ دربرگیرنده برنامه‌های کاربردی RDS-Hosted، برنامه های کاربردی SaaS، برنامه‌های کاربردی مجازی‌سازی شده‌ی Citrix و در ضمن برنامه‌های کاربردی Package شده با ThinApp از طریق یک فضای کاری یکپارچه برای کاربران نهایی فراهم شده و همگی منابع مورد نیاز را با سرعت مورد انتظار و تاثیر لازم در کسب‌و‌کار برای در برگزیدن آنها پیمان خواهد گرفت.

Desktopها و برنامه‌های ارائه شده از طریق یک پلتفرم مجزا
Desktopها و برنامه‌های مجازی یا Hosted از طریق یک پلتفرم جداگانه برای مدیریت راحت ارائه می‌گردند و زیاد راحت و تند در تمامی موقعیت‌ها و ساز و برگ در گزین کردن کاربر پیمان می‌گیرند.

فضای کاری یکپارچه دیجیتال
تکنولوژی Virtual Desktop Infrastructure و یا VDI از فرآیندهایی همچون تایید اعتبار به صورت Real-Time و مدیریت استوار کردن هویت در تمام منابع مرتبط با آن از قبیل Active Directory و LDAP پشتیبانی نموده و برای کاربران پایانی دسترسی زمینه‌ای و سفارشی به منابع را از یک فضای کاری یکتا و یکپارچه امکانپذیر می‌نمایند.

دسکتاپ‌های Just-in-Time با استفاده از فناوری Instant Clone
Horizon با بهره‌مندی از تکنولوژیInstant Clone همراه با App Volumes‌ می‌تواند احتیاج به نیازها مربوط به زیرساخت را تاحد زیادی کاهش دیتا و در عین حال امنیت را درمان ‌بخشد.

دو فناوری فوق این امکان را فراهم می‌نمایند لغایت سرویس‌های برنامه‌های کاربردی و دسکتاپ شخصی‌سازی‌ شده‌ی جدید در هر بار ورود (Log In شدن) برای کاربران پایانی ارائه‌ گردد.

مجازی سازی دسکتاپ VDI

ایجاد تحول در تجربه کاربران با Blast Performance
مدیریت جامع فضای کاری (Workspace)
می‌توان گفت فقط VMware این قابلیت را داراست که مدیریت برنامه‌های کاربردی و فضای کاری را به چهره End-to-End و با ویژگی‌های زیر ارائه نماید:

تفکیک برنامه‌های کاربردی از سیستم عامل با برنامه‌های کاربردی Containerشده
ارائه‌ی بلادرنگ برنامه‌های کاربردی به دسکتاپ‌های فیزیکی یا مجازی
مدیریت Policy و Policy‌های هوشمند برای ارائه یک سیستم‌ Real-Time و مبتنی‌بر Policy به اتفاق با مدیریت زمینه‌ای هوشمند و بر پایه Role
مدیریت فضای کاربری برای برپایی یک تجربه مشابه، شخصی‌سازی شده‌ و پویا از دسکتاپ در همگی تجهیزات
مدیریت تصویر با توانایی Disaster Recovery به صورت Built-In
مدیریت محیط کاربری و شخصی‌سازی برای کاربر
قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم پویای ‌Policyها در تمام محیط‌های مجازی، فیزیکی و مبتنی بر Cloud توسط User Environment Manager برپایی می‌شود.

ارائه برنامه‌های کاربردی و امروزین سازی مدیریت چرخه عمر با App Volumes
App Volumes با برپایی دسترسی به دسکتاپ‌های مجازی و برنامه‌های کاربردی انتشار یافته از قبیل برنامه‌های کاربردی RDS-Hosted و Citrix XenApp، از کاربران پایانی حمایت می‌نماید. فلذا مدیریت برنامه‌های کاربردی از یک فرآیند کند و طاقت‌فرسا به یک مکانیسم چابک با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا تبدیل می‌شود که علاوه بر عرضه‌ و مدیریت سریع‌تر برنامه‌های کاربردی، موجب تفریق هزینه‌‌های IT تا %70می‌گردد.

ارائه و مدیریت برنامه‌های کاربردی به صورت Real-Time
ارائه‌ی برنامه‌های کاربردی در قالب Package به هدف دوری از مشکلات تطبیق‌پذیری
آماده‌سازی تند برنامه‌های کاربردی در پیمانه مورد نیاز
اختصاص برنامه‌های کاربردی به کاربران، گروه‌ها یا تجهیزات حتی در اثناء ورود کاربران به دسکتاپ شخصی
آماده‌سازی، ارائه، به‌روز‌رسانی و کناره گذاشتن برنامه‌های کاربردی به چهره Real Time
زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ Horizon

تفکیک و تفکیک برنامه کاربردی
Policyهای هوشمند با دسترسی آسان
مدیریت Image
فرایند تجزیه و تحلیل و خودکارسازی
حالات گوناگون پیاده‌سازی VMware Horizon به صورت On Premise، Off Premise و یا hybrid
بهره‌مندی از یک کنسول مدیریتی قدرتمند در Cloud با منظور مدیریت زیرساخت و کلیه سرویس‌های برنامه‌کاربردی و دسکتاپ Horizon به چهره On Premise یا بر روی Cloud
ارتقا و توسعه راحت در پیمانه باره بیچارگی با ارائه فوق‌العاده تند زیرساخت فوق همگرا و از قبل تعریف شده به اتفاق با تکنولوژیInstant Clone
افزایش قدرت دیتاسنتر مبتنی بر نرم افزار دربرگیرنده مجازی سازی شبکه، ذخیره‌سازی و سرور
VMware Horizon در ترکیب با دیگر گونه ها مجازی سازی و حمایت از آن‌ها، مایه بهینه سازی عملکرد و امنیت دیتاسنتر شده و در نتیجه به تفریق هزینه‌های IT، بهبود تجربه کاربران و چابکی بیشتر کسب و کار می گردد.

مثلا به به اتفاق NSX می توان خیلی سریع و راحت policyهای امنیتی شبکه را برای کاربران پایانی (با هر دست موزه و از هرمکان) برپایی نماید، بدون اینکه نیازی به اتمام تغییرات در زیرساخت فیزیکی وجود داشته باشد.

مجازی سازی NSX

شرکت APK با تکیه بر فرهنگ مطالعاتی و حضور در پروژه های متعدد و در ضمن استفاده از راهکارهای متنوع مطابق با تجهیزات و نیاز سازمان ها در قالب کارگروه های تخصصی، خدمات طراحی، مشاوره و اجرای مجازی سازی را در بالاترین سطح از فرهنگ عملیاتی برای سازمان های محترم ارائه می نماید و سازمان ها را در ارائه هر چه پرکار تر خدمات خویش یاری می رساند.

 

منبع : 

https://avashnet.com/desktop-virtualization/

 





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: